Home Staging 2. – Hogyan érjük el, hogy minél többen megnézzék lakásunkat?

Hogyan érjük el, hogy minél többen megnézzék a lakásunkat? – jó kérdés!

„- Nekem ne kelljen itt állandóan glancban állnom, ne hozzanak ide mindenkit, csak aki meg is veszi a lakást!-„
Hú ezt már hallottam párszor!
Tulajdonképpen akár jogos is lenne az elhangzott mondat, sőt akár lehet olyan ingatlanos is, aki varázslóként azonnal az első érdeklődőből vevőt csinál, de lássuk be, ez nem lehet elvárás. Főleg nem, ha magunk adjuk el, magunk hirdetjük…
Minél több érdeklődőnek ragadja meg a figyelmét hirdetésünk, annál nagyobb eséllyel indulunk ezen a játszmán. Igen, hiába jó a lakás, ha nem tudjuk ezt már az első fotókon, leírásokon megmutatni, akkor a nézelődők továbbsiklanak rajta. Ebben az esetben csak a lenyomott ár lehet vonzó. De ne az ár miatt vegyék meg, hanem a jó tulajdonságai miatt! Persze már ha van… ha nincs –azért ilyen is akadhat – akkor is a többi szintén hátrányos helyzetű lakás közül legyen a miénk a legjobb!

Hogy is van ez az autóknál? Ha egymás mellé teszünk egy elhanyagolt, kosztól szürke és olajos motorral, leszakadt ablaktekerővel, rozsdás kipufogóval rendelkező BMW-t és egy jóval öregebb ámde karbantartott, szépen kisuvickolt, tisztaságtól csillogó műszerfalú, új-illattal átitatott, tiszta motorú opelt… melyiket veszi meg az átlagos használó? A BMW mellett biztos elsétál… rá sem néz… nem akarja el sem képzelni, hogy bele kelljen ülnie…

Ugyanígy van a lakással is – a fotókon is látni kell, hogy bizony ennek van gazdája! Sőt jó gazdája, akinek nem csöpög a csapja, nem szakadtak le a polcai és nem az üres üdítős üvegek és papírdobozok állnak halomban a konyhaasztal alatt.
Amikor valaki felkér engem arra, hogy segítsek felkészíteni a lakást az eladásra, mindig izgalmas az első látogatás. A legérdekesebb az, hogy ha valaki már régóta árulja a lakását, leginkább neki van szüksége támogatásra. Ezt korábban nem gondoltam volna. Nagyon nehéz az a teher, amit a lakáseladók cipelnek. Még a legjobb esetben is – egyszerűen elegük van ebből a helyzetből. Tovább akarnak lépni, megszabadulni ettől a tehertől, mert új lakásra, kisebbe, nagyobba, kettőbe, négybe vagy összeköltöznének, vagy esetleg csak elmennének már végre nyaralni… Ezért lenne fontos tudatosan nekiindulni már az elején! Sokkal kevesebb teherrel és negatív érzéssel jár azok eladása, akik az eladó tábla kirakásakor tisztában vannak vele, hogy mit és hogyan szeretnének. Sokan egyszerűen egy esti beszélgetés után döntenek úgy, hogy ezért vagy azért holnaptól árulják a lakást. Felkészülés nélkül lefotózzák a telefonnal és mehet a netre. Mintha egy párkeresőbe a reggeli, puffadt szemű, pizsamás fotónkat tennénk. Persze aki szép, az reggel is szép, mondhatjuk, s igen vannak olyan pedáns háziasszonyok, akiknek a lakása is csinos, vonzó és makulátlan minden nap…. de ez azért nem mindenhol van így.

Ahhoz, hogy első pillanattól sokaknak megakadjon a szeme a lakáson, bizony átgondolt fotózást kell tartani.
Az sem mindegy, hogy mit, az sem mindegy honnan, az sem mindegy milyen fényviszonyok között.

Következő részben:
3. Home-Staging – Átalakítás vagy csak átrendezés?
az előző részt olvastad már?
Itt megteheted: Home Staging – 1.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>