Home-Staging 3. – Felújítás vagy átrendezés?

A Home-Staginget Magyarországon gyakran azzal azonosítjuk, amit a TV-ben látunk. Adott egy lakás, olyan, amilyen, amit pár nap alatt kifestenek, átalakítanak, új bútorokat visznek bele és csodaszép dekorációval látják el. Közben senki sem lakik benne….
Természetesen ez egy nagyon jól járható út, hiszen a cél, minél jobb áron eladni az ingatlant, ehhez pedig a legjobb olyan enteriőrt kialakítani, ami semleges hangulatú, de ugyanakkor otthonos, és hívogató. Amennyiben befektetésként vásárolunk lakást, a legjobb döntés, egy felújítás előtti lakás vásárlása, melyet aztán jó minőségű anyagokkal, jó tervek segítségével teszünk annyira vonzóvá, hogy kapkodjanak érte, sőt fellicitálják az árat. Ehhez természetesen a lakás árán kívül szükségünk van, a felújítás árának előteremtésére is. Azonban ez a plusz befektetés – ha jól feltérképeztük a területet, és jól előkészítettük a vásárlást és eladást, – bőven megtérül.

Szintén előfordulhat, hogy már továbbköltöztünk és az üresen maradt lakás felújítását azért vállaljuk magunkra, hogy jobb áron adhassuk el az ingatlant. Itt ismét szükség van plusz pénzre.
Amikor a lakás kreatív felkészítéséről beszélek, nem mindig gondolok ilyen komplett felújításra. Megrendelőim sem mindig tudnak erre pénzt előkeríteni, sőt nincs is feltétlenül szükség rá! Ilyenkor az átrendezés, átdekorálás a jobb szó tevékenységünkre. Külső szemlélőként belépve a lakásba, én hamarabb felfedezem azokat a hiányosságokat, vagy rosszul elhelyezett tárgyakat, amik a gyors eladás útjában állhatnak. Sokszor a rendrakás mellett egy függönycsere, képcsere, a virágok áthelyezése is elég ahhoz, hogy jobb, hívogatóbb fotók készüljenek! Még az is számíthat, hogy egy szőnyeget 20 centiméterrel arrébb húzunk a fotózás idejére J Ez furcsának tűnik általában megrendelőimnek, de aztán az elkészülő képek magukért beszélnek. Sokszor az ilyen 20 centiken múlik az egyes szobákról készült kép harmóniája, s ezzel a leendő vevő otthonosság-érzése. Volt amikor egy 15 éve megszokott sárga függönytől kellett ahhoz megszabadulni, hogy nyugodtabb kép kerüljön a hirdetésbe – s a három éve árult lakást az átfotózás után két hónappal eladták!

Mivel egyrészt lakberendező vagyok, tehát tanultam harmonikus teret kialakítani, másrészt dekoratőr, így tanultam vevőcentrikus elrendezést – azaz azt, hogy hogyan kell elhelyezni a tárgyakat ahhoz, hogy adott térben minél hívogatóbb, eladhatóbb legyen – így az én szemem már jól ráállt erre a látásmódra. Mondhatnám, hogy szerencsés vagyok, de ez gyakran csak a bosszankodást hozza magával, amikor egy rosszul fotózott lakás anyagát látom feltöltve a netre :)

Végül tehát megállapíthatjuk, hogy eladás előtt jó felújítani, ha arra van plusz pénzünk, és az ingatlan elhelyezkedése, és a kereslet is alátámasztja döntésünket, de szintén jó eredményt érhetünk el, ha „csak átrendezzük” a lakást. Természetesen ezek itt csak általánosságokról és a tapasztalataimról tudok írni, konkrét lakásoknál mindig meg kell vizsgálni a lehetőségeket és a várható eredmények ismeretében kell döntenünk.
Egy biztos, nem feltétlenül kell úgy elképzelni a lakáseladás előtti előkészületeket, mint azt az amerikai TV sorozatokban mutatják, hanem mindig az eladó lehetőségeihez kell igazítanunk a munkákat.

olvasd el az előző részeket is:

2. Hogyan érjük el, hogy minél többen megnézzék lakásunkat?

1.Home-Staging – 1. – azmiaz?

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>